Hvad er Mediebureauer?
Mediebureauer kaldes også mediabureauer, begge navn bruges i flæng.
Mediebureauer oparbejder viden om, hvilke mennesker der eksempelvis vil være de mest interesserede kunder til et bestemt produkt. Bureauet hjælper med at finde de blade, aviser eller tv-programmer, som netop de mennesker foretrækker. Desuden er mediebureauet specialist i at købe mest mulig annonce- og reklameplads for de penge, der er til rådighed.
Mediebureauer er i stand til at tilbyde kvalificeret rådgivning indenfor alle aspekter af media.
Det være sig alt fra en konkret situationsanalyse og efterfølgende strategi, til planlægning og indkøb af relevant media. Ligeledes er mediebureauer i stand til at tilbyde efterfølgende effektmåling og analyse af indrykkede kampagner.
Mediebureauer er en slags media-indkøbere, og kan tilbyde dig bedre priser og betingelser ved relevante medier, end du selv kan opnå.
Mediebureauer har specialiseret sig i optimering af reklameindsats og mediesammensætning ud fra annoncørens reklamemålsætninger.
Mediabureauerne vil herunder inddrage de enkelte medievirksomheders muligheder for at dokumentere kontakt til målgrupper sammenholdt med medievirksomhedernes priser samt rabat- og bonusbestemmelser.
Mediebureauer på nettet
Mange mediebureauer tilbyder målrettet e-mail markedsføring til masserne
Hvis du virkelig vil nå ud til masserne er det dog ikke nok med en signatur på dine mails. Så må du have dit budskab ud i relevante nyhedsbreve. Også det står mediebureauerne for i dag.
Sådan gør du
Hvis du ikke vil spilde tid på at finde frem til relevante nyhedsbreve, kan du henvende dig til forskellige mediebureauer og annoncenetværk, som så kan lave en kampagne for dig. Der findes flere virksomheder som har specialiseret sig i e-mail markedsføring, og hvis du ønsker at nå ud til en gruppe af personer, du formoder, er af særlig interesse, er e-mail markedsføring en løsning til en rimelig pris.
Mediebureauerne arbejder første og fremmest for, at du får mest muligt for pengene – og når ud til din målgruppe.