
Hvad er Kommunikation?
Kommunikation er udveksling af information mellem objekter. Så enkelt kan det siges, men vellykket kommunikation er langt fra så enkel.
Vellykket kommunikation er langt fra så enkel.
Kommunikation, massekommunikation og reklame bruges i flæng som betegnelser for det at sige noget til nogle andre.
Reklame handler om kommunikation. Men kommunikation handler ikke kun om reklame.
Kommunikation handler også om sociale relationer, om at udtrykke sine følelser og sig selv.
Reklame handler om kommunikation
Kommunikation indenfor reklamebranchens virksomheder handler mest om, hvordan mennesker, virksomheder, organisationer og myndigheder meddeler sig til hinanden og til os som kunder, brugere, borgere osv
Kommunikation er reklame
Kommunikation er reklame!
Kommunikation handler altid om at blive hørt, blive kendt eller få ting ændret eller indført.
Kunsten er, at få kommunikation til at ligne alt andet end reklame. Enhver med pengepungen i orden kan indrykke en annonce, og købe sig til kommunikation – men den reklame der virker, bliver fulgt op af målrettet information til medier, kunder og interesse-organisationer. Ord skal bakkes op af flere ord, eller af billeder, lys, lys, web osv.
Kommunikation kan udføres af forskellige aktører og på uendelige måder.
Formidling af kommunikation
Kommunikation handler om at formidle værdier. Før man formidler, skal man selvfølgelig være helt klar over, hvad værdierne er – og endelig skal man vide, hvordan, og til hvem, man formidler!
Kommunikation handler om formidling af værdier
Kommunikation er både en videnskab og et kompliceret håndværk, der både trækker ressourcer fra det, vi alle har i os, og fra en række grundprincipper, man skal lære.
Kommunikation et håndværk, der kræver samarbejde. Man kan tro man er på rette vej med sine ord, men øjne udefra kan ændre og give det indspark, der skal til for at ramme rigtigt.
Personlig kommunikation i din professionelle hverdag
En af lederens vigtigste kompetencer er evnen til at kommunikere og formidle.
Du kan selv blive en bedre kommunikator gennem gennemslagskraft, præsentationsteknik, argumentation og undervisningsteknik.
Men også læseteknik, skriveteknik, notatteknik og taleteknik kan være nyttige redskaber sammen med konflikthåndtering: konfliktrådgivning, konfliktmægling/mediation i din hverdag, når du kommunikerer som leder, iværksætter, kreativ sparringspartner eller tovholder.
Alt sammen redskaber i dit praktiske arbejdsliv, som skaber effektivitet, overskud, arbejdsglæde –og i sidste ende kan ses på bundlinjen.
Power og kommunikation
Kurser inden for personlig power oplever en enorm vækst i disse år.
NLP, selvudvikling, assertion, kommunikation, konflikthåndtering, meditation, stress, gennemslagskraft, selvtillid, forandringsparathed, effektivitet, arbejdsglæde, team-spirit og meget andet udbydes på kurser som aldrig før.
Indrømmet, det er en jungle at finde rundt i, for hvem er dygtige og hvem er plattenslagere? Stol på din mavefornemmelse, gå efter det, der siger lige netop DIG noget.
Personlig udvikling & kommunikation bygger på teorierne om det hele menneske og emotionel intelligens, men i bund og grund også på den videnskabeligt funderede kommunikation.
Gennem kurser i f eks NLP eller coaching finder du redskaber til forbedring af personlige relationer og samarbejde, small-talk som arbejdsredskab og du lærer at sætte fokus på dit netværk.
Du får indsigt i forandring gennem konflikthåndtering, som kan hjælpe dig med at få din virksomhed derhen, hvor du gerne vil være og du bliver styrket i at gå fra ide til virkelighed.
God kommunikation og øget arbejdsglæde
God planlægning & arbejdsglæde kan også læres og opnås gennem kurser i kommunikation og vil i din hverdag betyde:
- Effektive møder
- Effektivitet og arbejdsglæde
- Målrettet kreativitet
- Plan i eget arbejde
- Mindre stress – indre styrke, ydre ro